برگزاری تور مجازی زیارتی دهه کرامت در کانون های مساجد گیلان
کد خبر: 3906206
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

برگزاری تور مجازی زیارتی دهه کرامت در کانون های مساجد گیلان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های مساجد استان، گفت: تور مجازی زیارتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و قرائت زیارت و صلوات خاصه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و لزوم بهره‌گیری مناسب از این ایام جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ منور رضوی، گفت: دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و با ولادت امام رضا(ع) پایان می‌یابد.

وی با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های مساجد استان، افزود: همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) ذکر صلوات خاصه و زیارت حضرت معصومه(س) در مساجد با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به برگزاری جشن روز دختر در مساجد، از تجلیل از دختران نمونه با عنوان «دختران آفتاب» خبر داد و اظهار کرد: برگزاری تور مجازی زیارت بارگاه منور حضرت معصومه(س) و تلاوت قرآن نیز از جمله مهمترین برنامه هاست.

رضوانی‌نژاد به قرائت زیارت امین‌الله در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و گفت: تور مجازی زیارتی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، قرائت زیارت امام رضا(ع) و صلوات خاصه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقه ۱۰ حدیث رضوی، مسابقه کتابخوانی «آفتاب هشتم»، مسابقه «دل‌نوشته‌ای به امام هشتم» ویژه نوجوانان، ویزیت رایگان بیماران با رویکرد آموزشی و درمانی، جشن میلاد امام رضا(ع) و... را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های مساجد گیلان دانست.

این مسئول فرهنگی، همچنین از اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» همزمان با دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به منظور احیای کارکرد فرهنگی و اجتماعی مساجد در محلات و همچنین در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شود.

رضوانی نژاد، محله‌محوری و خانواده بنیان را از رویکردهای این طرح ملی اعلام کرد و افزود: سه‌شنبه‌های تکریم با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تکریم موجب ترغیب اهالی محله و نخبگان جهت حضور پررنگ در مسجد می‌شود، تاکید کرد: تکریم مسجدی‌ها منتج به همدلی بیشتر اهالی محله با محوریت مسجد می‌شود.

انتهای پیام
captcha